3 Mayıs 2009 Pazar

Annemi Bir Kez Daha Görsem

Başlık,Zana Muhsen'in yazdığı kitabın başlığı.Belki de bir çok kişi çoktan okumuştur bu kitabı.Benim elime ise yeni geçti.Ve bir solukta okudum.Hala etkisindeyim....Babaları tarafından satılan iki kız kardeşin gerçek yaşam öyküsünü anlatıyor.Çok sürükleyici,elimden bırakamadım.Ve okudukça ne kadar şanslı olduğumu anladım.Ve defalarca şükrettim halime.İnanılmaz şeyler okudum,insanlık dışıydı hepsi ve maalesef bu roman bir kurgu değil gerçek.Kadının hiçbir değerinin olmadığı,tek görevinin kocasını memnun etmek,çocuk doğurmak,tarlada çalışmak,yemek yapmak,aile büyüklerine hizmet etmek olduğu Yemen 'de geçiyor herşey...Eziyet,dayak,işkence ne ararsan var ve dediğim gibi korkunç olan bunların gerçekten yaşanmış ve hala yaşanıyor olması.İnsan bazen kendi yaşamından şikayet ediyor,elindekinin kıymetini bilmiyor.Ben de yapıyorum bunu çoğu zaman.Umutsuzluğa kapılıp,içinde yaşadığım hayatı irdeliyorum.Ama bu kitabı okuyunca kendime,yaşantıma bakışım değişti.Okumayanlara şiddetle tavsiye ediyorum.İnanın şükredeceksiniz...

8 yorum:

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Anneler gününe yakışır bir kitap.
Okuyacaklarımın arasına aldım.Zevkine güvenirim biliyorsun.Ben de Elif Şafak'ın Aşk'ından sonra Mahremini okudum.Biraz yordu beni ama yine de güzeldi.

Ayşem'in Annesi dedi ki...

Dilek gerçeketen çok etkilendim,eminim sen de etkilenirsin...

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

bana da gönder zaten bu aralar neyi yapacağımı sapıttım, bari okuyup bende halime şükredeyim..
öpüyorum canım.

Ayşem'in Annesi dedi ki...

Yaseminciğim,bu kitap aslında ikilime,ben şimdi ikincisine geçtim.Birincisi ''Annemi Bir Kez Daha Görsem'',ikincisi ''Nadia'ya Sözüm Var''.Kitapları yakın bir arkadaşım verdi okumam için.Bana çok etkileneceksin demişti,dediği gibi de oldu.Bu kitabı okuyunca aslında dünyadaki birçok insana(kadına)göre ne kadar iyi bir yerde olduğumu anladım.Herkesin sorunu kendine büyüktür derler ama inan kitabı okursan göreceksin ki bizim sorun dediklerimiz,şikayetlerimiz bir hiçmiş.En azından benimkiler öyleymiş canım....

zehra dedi ki...

hım aslında annelere hedıyede edılebılır sanırım :)
okumak lazım en kısa surede

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

anladım,demekki benim bunu okumam gerek çünkü bu günlerde bunalım takılıyorum ve sanırım benden dertlisi çok azdır diyorum...
neyse sen o kitabın adını sanını falan not et canım,ben de alayım,kitep zzaten senin değilmiş,senin olsaydı sakla,ben gelince alırım yanına derdim:)
öpüyorum.

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Canım benim anneler günün kutlu olsun.

minik kuzucukkk yasmin suuu dedi ki...

anneler günün kutlu olsun,ayşem le sana daha nice mutlu yıllar,
öpüyoruzz.